Home » آماده‌سازی اولیه کفش هایکینگ
آماده‌سازی اولیه کفش هایکینگ

آماده‌سازی اولیه کفش هایکینگ

حتی کفش هایی که دقیقاً اندازه پای شما هستند نیز باید با فرم پای شما منطبق شوند. اگر برای آماده‌سازی اولیه کفش هایکینگی که به تازگی خریداری نموده‌اید وقت بگذارید، بعداً میتوانید از راحتی پیمایش مسیر با دوستان خود لذت ببرید.

زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی کفش های مختلف، متفاوت است. کفش های سبک هایکینگ را شاید بتوان بلافاصله استفاده کرد. ولی برای مدل های سنگین چرمی ممکن چند هفته زمان لازم باشد. چرم برای اینکه نرم شود و در نتیجه، کفش با فرم پای شما هماهنگ شود به زمان نیاز دارد.

به یاد داشته باشید که آماده‌سازی، هرگز کفشی که سایز پای شما نیست را تغییر نمیدهد. حتماً در هنگام خرید از فروشگاههای معتبر، از کارشناسان فروش برای پیدا کردن سایز مناسب کمک بگیرید.

آهسته و پیوسته برو!

بله، دقیقاً مثل لاک پشت!

این مراحل را دنبال کنید:

۱. کفش را داخل منزل بپوشید. جوراب و کفی را که قرار است در طول مسیر استفاده کنید هم بپوشید و بند کفش را محکم ببندید، نه خیلی محکم که اذیت شوید. زبانه و کناره آن را بررسی کنید که حتماً صاف باشد. کفش های نو ابتدا کمی خشک هستند که کاملاً طبیعی است.

۲. اطراف منزل و اطراف محله سکونت خود راه بروید. قبل از افزایش سختی و شدت پیاده روی، از راحت بودن کفش مطمئن شوید.

۳. یک کوله کوچک بردارید و به دل جاده بزنید. مهمترین بخش آماده‌سازی کفش هایکینگ معمولاً در مسیر های غیر آسفالت اتفاق میافتد. حتماً وزن بار و طول مسیر را به تدریج در طول این مرحله اضافه کنید.

همیشه دستورالعمل تولیدکننده را بخوانید و دنبال کنید. حتی اگر در آن نکاتی برای آماده‌سازی پیدا نکنید، در مورد مراقبت و استفاده صحیح، حتماً چیزهای زیادی یاد میگیرید.

 به ندای پای خود گوش دهید!

حواستان به نقاط دردناک باشد. مشکلات کوچک میتوانند به سرعت به مشکلات بزرگ تبدیل شوند. اگر کفش تان اصطلاحاً پای شما را گاز میگیرد یا نقطه داغی (نقاطی که بعلت سایش کفش به پا، احساس حرارت میکنید) دارد، یکی از روش های بستن بند کفش را امتحان کنید.

اگر مشکل سایز کفش تان خیلی جدی است، ممکن است به یک جفت کفش دیگر نیاز داشته باشید. با مشورت با کارشناسان فروش فروشگاه، میتوانید مشکل کفش خود را پیدا کنید. همچنین، اگر کفش را هنوز بیرون از منزل استفاده نکرده اید ممکن است بتوانید آن را عوض کنید.

از راه حل های سریع اجتناب کنید

راه حل های سریع مثل خیس کردن کفش و پیاده روی طولانی با آنها، اصلاً درست نیست. این کار هم به کفش و هم به پا بشدت فشار میاورد.

به یاد داشته باشید: برای اینکه آماده‌سازی کفش به درستی انجام شود باید برای این کار وقت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

چرا قله قاف و یوسفیان؟

مجموعه قله قاف و یوسفیان

 اینک بر آستانه ۱۷ سال فعالیت خود و بیش از ۳۵ مجموعه در زمینه تولید و عرضه محصولات کوهنوردی توانسته با عرضه گسترده ترین کالاهای تخصصی ورزش های اوت دور برای آسودگی و راحتی مشتریان امکان یک خرید اینترنتی راحت را ایجاد کند. این مجموعه همیشه بر اصالت محصولات عرضه شده حساسیت خاصی داشته است و مکان امنی برای خرید های تمام مشتریان ایجاد کرده است. امروزه متاسفانه با عرضه محصولات بی کیفیت تقلبی در ایران به سختی می توان محصولات اصل را برای خود تهیه نمود و این مشکل را مجموعه قله قاف و یوسفیان برای شما عزیزان رفع کرده است. 

راه های ارتباطی

مطالب اخیر

محصولات اختصاصی اُنیسه

محصولات اخیر

محصولات مختلف

error: حقوق مطالب برای قله قاف محفوظ است
نمایش فهرست ( کلیک کنید! )