Home » نحوه صحیح شستشو و خشک کردن پوشاک پلار
نحوه صحیح شستشو و خشک کردن پوشاک پلار

نحوه صحیح شستشو و خشک کردن پوشاک پلار

نحوه صحیح شستشو و خشک کردن پوشاک پلار. پلار، بدون شک یکی از محبوبترین پارچه ها در حوزه پوشاک مورد نیاز در فعالیت های اوت‌دور است. این جنس علاوه بر وزن کم و گرم و نرم بودن، با دوام و تنفسی است و خیلی سریع هم خشک میشود. علاوه بر این، با رد کردن رطوبت تعریق به بیرون، حس بهتری در تماس با بدن شما ایجاد میکند.

فرقی نمیکند که فردی علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و آشنا به لایه‌پوشی باشید و یا فقط گرم و نرمی پلار را دوست داشته باشید. در هر دو حالت میدانید که پلار بسیار پر کابرد است. میتوانید آن را بعنوان لایه میانی یا بیرونی، تقریباً در هر شرایط آب و هوایی و در فعالیت های مختلف مثل هایکنیگ، ماهیگیری، اسکی، دو در طبیعت و غیره استفاده کنید. مخصوصاً، اگر دنبال لباس مناسب برای فعالیت در هوای سرد هستید، پلار میتواند بهترین همراه شما باشد.

اینکه بدانید چطور از ابزار و البسه اوت‌‌‌دور خود، مثل لوازم اسکی و شلوار هایکینگ، نگهداری کنید که مدت زمان بیشتری عمر کنند، بسیار مهم است. نحوه صحیح شستشو، خشک کردن و نگهداری پوشاک پلار هم به عمر مفید آن اضافه میکند.

در ادامه این مقاله توصیه هایی برای شما داریم تا با عمل به آنها بتوانید پوشاک پلار خود را برای چند سال در بهترین وضعیت حفظ کنید.

 نحوه صحیح شستشوی پلار

برای حفظ نرمی و گرمی انواع پلار باید به درستی از آن مراقبت کرد، فرقی نمیکند که در قالب هودی، پتو، کاپشن  یا هر نوع لباس دیگر باشد.

برای شستشوی صحیح پلار همیشه طبق لیبل نحوه شستشوی روی لباس عمل کنید. ولی بطور کلی، بیشتر انواع پلار را میتوان با ماشین لباسشویی شست. دستورالعمل کلی شستشوی پلار به صورت زیر است:

  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی و حفظ رنگ پلار، از دور کم و آب سرد استفاده کنید.
  • از شستشوی پلار همراه با لباس هایی که زیپ یا چسب زبر و نرم دارند خودداری کنید چون ممکن است باعث ایجاد پرز شود.
  • از مایع یا پودر شستشوی ملایم استفاده کنید تا بعد از شستشو، پسماند کمتری از شوینده روی پلار باقی بماند.

نحوه صحیح خشک کردن پلار

اینجا هم بهتر است طبق لیبل نحوه مراقبت از لباس عمل کنید ولی بطور کلی، بهتر است در صورت امکان، پلار در هوای آزاد خشک شود.

بهترین حالت این است که لباس پلار را از بند رخت آویزان و یا روی یک سطح مشبک پهن کنید. اگر باید از خشک‌کن استفاده کنید، برای جلوگیری از آسیب، از حرارت پایین و یا گزینه خشک کردن با هوا استفاده کنید.

و نکته آخر اینکه، شاید غیر منطقی بنظر برسد ولی اگر میخواهید پوشاک پلار تان گرم و نرم تر شود نباید از نرم کننده لباس استفاده کنید!. چون ممکن است خاصیت رد کردن رطوبت پلار را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه نگهداری پلار

برای جلوگیری از انباشت رطوبت و بوی بد، البسه پلار باید در مکانی خشک و خنک نگهداری شوند. همچنین، برای محافظت از رنگ پلار، آنها را دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید.

سوالات متداول در مورد پلار

چگونه نرمی پلار را حفظ کنم؟

برای حفظ نرمی پلار، آن را همراه با هودی، سوئیشرت و پتو های نرم مشابه خودش در ماشین لباسشویی بشویید. به جای استفاده از خشک‌کن، آن را از بند رخت آویزان و یا روی سطوح مشبک پهن کنید. پلار را با شوینده های قوی نشویید و آن را چند بار آبکشی کنید. چون باقیماندن شوینده در پلار، به آن آسیب میرساند.

آیا پلار دچار آب‌رَفت میشود؟

در مقایسه با پارچه هایی از جنس کتان، لینن، پشم یا ابریشم، پلار تقریباً یک پارچه مقاوم در برابر آب‌رَفت به حساب می‌آید. ولی همچنان ممکن است بدلیل شستشو با آب داغ یا استفاده از خشک‌کن، دچار آب‌رَفت شود. شما میتوانید با استفاده از آب سرد و خشک کردن در هوای آزاد، پوشاک پلار خود را از آب‌رَفت در امان نگه دارید.

چطور از پرز دادن پلار جلوگیری کنیم؟

پیروی از دستورالعمل نگهداری لباس، که بر روی آن قرار دارد، بهترین راه برای جلوگیری از پرز دادن پلار است. همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، این موارد شامل استفاده از آب سرد برای شستشو و خشک کردن در هوای آزاد است. البته ماهیت پلار به صورتی است که ممکن است به مرور زمان کمی پرز بدهد. اگر این طور شد، میتوانید با استفاده از پرز گیر های برقی و یا حتی سنگ‌پا، پرز های روی لباس خود را برداشته و ظاهر آن را نو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

چرا قله قاف و یوسفیان؟

مجموعه قله قاف و یوسفیان

 اینک بر آستانه ۱۷ سال فعالیت خود و بیش از ۳۵ مجموعه در زمینه تولید و عرضه محصولات کوهنوردی توانسته با عرضه گسترده ترین کالاهای تخصصی ورزش های اوت دور برای آسودگی و راحتی مشتریان امکان یک خرید اینترنتی راحت را ایجاد کند. این مجموعه همیشه بر اصالت محصولات عرضه شده حساسیت خاصی داشته است و مکان امنی برای خرید های تمام مشتریان ایجاد کرده است. امروزه متاسفانه با عرضه محصولات بی کیفیت تقلبی در ایران به سختی می توان محصولات اصل را برای خود تهیه نمود و این مشکل را مجموعه قله قاف و یوسفیان برای شما عزیزان رفع کرده است. 

راه های ارتباطی

مطالب اخیر

محصولات اختصاصی اُنیسه

محصولات اخیر

محصولات مختلف

error: حقوق مطالب برای قله قاف محفوظ است
نمایش فهرست ( کلیک کنید! )