Home » روشهای بستن اسکارف
روشهای بستن اسکارف

روشهای بستن اسکارف

19 روش بستن اسکارف

زمان تخمین زده شده مطالعه: ۷ دقیقه

اسکارف چیست؟

اگر جزو کسانی باشید که به هایکینگ و کمپینگ علاقه دارند حتمأ با اسکارف (دستمال سر) آشنا هستید. پارچه­ ای انعطاف پذیر به شکل لوله ای که به طرز حیرت انگیزی در روش های استفاده متنوع بوده و بیشتر در هنگام اکسکورشن و ورزش استفاده می­شود. راه های مختلف استفاده از یک اسکارف تقریبأ بینهایت است. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، این تکه پارچه استفاده های بسیار مختلفی دارد و حتی می­تواند به عنوان بخشی از لباس شما و دادن جلوه ای بیشتر به ظاهر هر روز تان استفاده شود. در ادامه این مقاله روشهای بستن اسکارف را بررسی میکنیم.

اسکارف چه استفاده ای دارد؟

همانطور که گفتیم، اسکارف را می­توان به صورت های بسیار مختلفی استفاده کرد و این موارد شامل استفاده از آن در شرایط مختلف از کمپینگ تا اسکی می­شود. اسکارف یا گتر گردنی، از جنس های مختلفی مثل پشم مرینوس، پلار و پارچه تریکو تولید می­شود ولی بطور کلی از پارچه هایی برای تولید اسکارف استفاده می­شود که به سرعت خشک شوند و در مقابل نفوذ باد مقاوم باشند تا از شما در برابر عوامل طبیعی محافظت کنند. با این وسیله خاص و انعطاف پذیر خود را از باران های خفیف، باد زدگی و آفتاب زدگی در امان نگه دارید.

اسکارف می­تواند در شرایط بد آب و هوایی از شما در برابر سرما و گرما محافظت کند و این برای یک ماجراجو بسیار مهم است. یکی از موارد استفاده اصلی و پرمصرف اسکارف، جذب عرق اضافی بعد از انجام فعالیت های سنگین بدنی است (اینجاست که خاصیت خشک شدن سریع به کار می­آید). خاصیت جذب رطوبت می­تواند از ادامه تعریق اضافی و خنک سازی پیشگیری کند و از این طریق احتمال از دست رفتن حرارت بدن در دما های پایین را کاهش دهد. وزن بسیار پایین اسکارف هم بدین معناست که چون جای بسیار کمی هم در بین وسایل شما اشغال می­کند و حالت های استفاده از آن بینهایت است برای کمپینگ عالی است. استفاده از اسکارف راهی بسیار ساده و کاربردی برای دور نگه داشتن موی سر از صورت در هنگام هایکینگ، دویدن، کار و فعالیت های دیگر است.   

حالت های استفاده از اسکارف

با اینکه استفاده از اسکارف در هیچ حالتی اشتباه نیست ولی می­توانید با استفاده از حالت های زیر، از اسکارف خود در ۱۹ حالت کاربردی بهره ببرید و حداکثر استفاده ممکن را از ابزار جدید خود داشته باشید.

روشهای بستن اسکارف
حالت های استفاده از اسکارف

۱۹ حالت استفاده از اسکارف (اسکارف لوله ای)

۱. دستمال گردن:

فقط کافیست اسکارف را روی گردن خود بکشید که هم شیک است و هم شما را گرم می­کند.  

۲. سرپوش:

این حالت تقریباً تمام سر شما را در بر می­گیرد که برای گرم شدن ایده آل است. جلوی اسکارف را زیر چانه نگه داشته و پشت آن را بالا بکشید تا سر شما را پوشش دهد.

۳. کلاه توفان:

ابتدا با حالت سرپوش شروع کنید و سپس اضافی اسکارف در زیر چانه را بگیرید، آن را دو لایه کنید و برای گرمای بیشتر یا محافظت در برابر نور خورشید، تا روی بینی بالا بکشید.

۴. ماسک صورت:

با حالت دستمال گردن شروع کرده و سپس جلوی آن را تا زیر چشمان خود بالا بکشید. این حالت برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک، باران، و سرما بسیار مناسب است.

۵. شال گردن:

اسکارف را روی گردن به بالا بکشید تا چانه و پشت گردن تان را پوشش دهد. این حالت برای جلوگیری از اسیب ناشی از باد در هنگام دوچرخه سواری مناسب است.

۶. آفتاب گیر:

اسکارف را روی گردن کشیده و پشت آن را بالا بکشید تا پشت سر شما را بپوشاند. این حالت بیشتر هنگامی که از کلاه یا کلاه ایمنی استفاده می­کنید به کار می­آید.

۷. پیشانی بند:

برای جلوگیری از ریختن مو های مزاحم بر روی صورت و جذب عرق، اسکارف را روی پیشانی خود بگذارید. میتوانید آن را تا کرده و یا به عقب تر ببرید.

۸. بند سر:

اسکارف را روی گردن بکشید و جلوی آن را تا روی مو بالا بکشید. این حالت برای مو های بلند و کوتاه بخوبی کار می­کند.

۹. شال سر:

با حالت بند سر شروع کنید و سپس آن را عقب بکشید. این حالت برای روز هایی که مو های بد حالتی دارید مناسب است!

۱۰. بند مو:

فقط کافیست مثل یک بند مو ساده از اسکارف خود استفاده کنید.

۱۱. سر بند:

اسکارف را پشت و رو کنید و دو دست خود را از طرفین وارد آن کنید و لبه سمت مخالف را بگیرید. سپس هر دو طرف را به سمت هم بکشید تا گره ای در یک سوم بالایی اسکارف ایجاد شود. کلاه را روی سر بگذارید و جای گره را طوری تنظیم کنید که بخوبی سر شما را در بر بگیرد. با استفاده از این حالت می­توانید کلاه ایمنی خود را بدون تنظیم سایز استفاده کنید.  

۱۲. مچ بند:

اسکارف را تا وقتی که محکم شود روی مچ خود بپیچانید. یک راه خوب برای پاک کردن عرق در حال حرکت

۱۳. آستر کلاه:

اسکارف بسیار نازک و سبک است. از این رو، برای پوشیدن زیر کلاه بمنظور ایجاد گرمای بیشتر و محافظت در برابر باد بسیار مناسب است. کافیست آن را روی سر بکشید و کلاه خود را روی آن بگذارید.

۱۴. آستر کلاه ایمنی:

درست مثل حالت آستر کلاه، از اسکارف برای ایجاد یک لایه بیشتر در زیر کلاه ایمنی استفاده کنید.

۱۵. کلاه عرقچین:

ابتدا اسکارف خود را پشت و رو کنید. یک سر دستمال را روی بالای سر خود بکشید. سپس اسکارف را از قسمت میانی حداقل دو بار بپیچانید و سپس قسمت بالایی را روی سر خود بکشید.

۱۶. کلاه صحرایی:

یکی از معمول ترین حالت های استفاده از اسکارف. ابتدا اسکارف را پشت و رو کنید و آن بصورتی که دهانه های آن در جلو و پشت سر شما قرار بگیرد، بصورت تخت روی سر خود بگذارید. دهانه جلویی را باز کرده و با یک دست روی پیشانی خود نگه دارید و با دست دیگر دهانه را باز کرده و آن را بصورت یه کلاه به روی سر خود بکشید.

۱۷. کلاه منگوله دار:

این حالت شکل و شمایل جدیدی به حالت کلاه عرقچین می­دهد. با همان حالت عرقچین شروع کنید ولی بجای اینکه قسمت بالایی را روی سر بکشید، آن را به یک گره بزرگ تبدیل کنید.

۱۸. اسکارف:

بسادگی اسکارف را روی سر کشیده و انتهای آن را پشت سر خود رها کنید تا از گردن شما در برابر نور خورشید محافظت کند.

۱۹. مو بند:

با حالت بند سر شروع کنید و انتهای اسکارف را به آرامی روی مو و به سمت پشت سر باز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

چرا قله قاف و یوسفیان؟

مجموعه قله قاف و یوسفیان

 اینک بر آستانه ۱۷ سال فعالیت خود و بیش از ۳۵ مجموعه در زمینه تولید و عرضه محصولات کوهنوردی توانسته با عرضه گسترده ترین کالاهای تخصصی ورزش های اوت دور برای آسودگی و راحتی مشتریان امکان یک خرید اینترنتی راحت را ایجاد کند. این مجموعه همیشه بر اصالت محصولات عرضه شده حساسیت خاصی داشته است و مکان امنی برای خرید های تمام مشتریان ایجاد کرده است. امروزه متاسفانه با عرضه محصولات بی کیفیت تقلبی در ایران به سختی می توان محصولات اصل را برای خود تهیه نمود و این مشکل را مجموعه قله قاف و یوسفیان برای شما عزیزان رفع کرده است. 

راه های ارتباطی

مطالب اخیر

محصولات اختصاصی اُنیسه

محصولات اخیر

محصولات مختلف

error: حقوق مطالب برای قله قاف محفوظ است
نمایش فهرست ( کلیک کنید! )